کلبه

نکات مهمی که در انتخاب روکش صندلی خودرو باید در نظر گرفت
امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403
تبليغات تبليغات

نکات مهمی که در انتخاب روکش صندلی خودرو باید در نظر گرفت


نکات مهم در انتخاب روکش صندلی ماشین

نکات مهم در انتخاب روکش صندلی ماشین

برای هر مدل خودرو، روکش صندلی های زیادی در رنگ ها و مواد مختلف وجود دارد که در انتخاب بهترین روکش صندلی برای خودروی خود دچار سردرگمی خواهید شد. در این مقاله به بررسی انتخاب روکش صندلی خودرو مناسب با اجزای مختلف آن می پردازیم.

ابزار مناسب برای انتخاب روکش صندلی ماشین

اکثر روکش های صندلی خودرو از پارچه یا چرم ساخته شده اند. در برخی موارد روکش صندلی نیز از ترکیب این دو ماده ساخته می شود. حال این سوال مطرح می شود که روکش های پارچه ای برای صندلی ماشین بهتر است یا روکش های چرمی مزیت بیشتری دارند؟!

آنچه در انتخاب روکش صندلی ماشین اهمیت دارد این است که اگر پارچه ای یا چرمی است کیفیت آن مناسب باشد. علاوه بر این روکش صندلی خودرو باید دارای طرح و دوخت مناسب باشد تا بتوان از آن به بهترین شکل برای خودروی شما استفاده کرد.

مزایای روکش های چرمی

مهمترین مزیت روکش های چرمی صندلی ماشین این است که به راحتی شسته می شوند و انواع لکه هایی که روی آن ایجاد می شود پاک می شود. روکش های چرمی صندلی ماشین علاوه بر نظافت آسان روکش ها از نظر ظاهری زیباتر و اسپرت تر هستند و اکثر جوانان روکش های چرمی را دوست دارند.

معایب پوشش پوست

یکی از دلایل اجتناب از خرید روکش چرمی صندلی ماشین این است که نشستن طولانی مدت روی صندلی چرمی باعث تعریق می شود.

روکش‌های چرمی خودرو گرما را حفظ می‌کنند و سوراخ‌های بسته مانع از عبور هوا می‌شوند و باعث تعریق بیش از حد می‌شوند. به همین دلیل استفاده از روکش چرمی در فصل تابستان توصیه نمی شود.

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب روکش صندلی ماشین این است که روکش های چرمی به مرور زمان فرسوده و پاره می شوند. البته باید توجه داشت که روکش های چرم اصل این مشکلات را ندارند و از دوام و برتری بیشتری نسبت به چرم مصنوعی برخوردار هستند.

مزایای روکش ماشین پارچه ای

یکی از مهم ترین ویژگی های روکش صندلی های پارچه ای این است که در طرح ها و رنگ های متنوعی عرضه می شوند و به خریدار امکان انتخاب زیادی می دهند. روکش‌های پارچه‌ای صندلی عموماً راحت‌تر می‌شوند و به دلیل جریان هوا در چنین روکش‌هایی باعث تعریق نمی‌شوند. انتخاب صندلی ماشین معمولا هزینه کمتری دارد.

معایب روکش های پارچه ای صندلی

اثر اصلی لاستیک های خودرو کم رنگ شدن آنها در اثر نور خورشید است. وقتی هر روز ماشین را بیرون می آوریم در معرض نور خورشید قرار می گیرد و به مرور رنگ صندلی ماشین کمرنگ می شود.

یکی دیگر از معایب انتخاب صندلی ماشین پارچه ای، سختی تمیز کردن آن است. لکه های روی این پوشش ها به سختی پاک می شوند و معمولا دوام زیادی ندارند. این امر باعث می شود تا لکه ها برای مدت طولانی روی صندلی خودرو باقی بمانند و فضای داخلی خودرو نامناسب به نظر برسد.

روکش صندلی ماشین کامپوزیت

برخی از تولیدکنندگان روکش صندلی خودرو از ترکیب پارچه و چرم برای دوخت روکش استفاده می کنند زیرا انتخاب روکش صندلی خودرو را برای افراد آسان تر می کند و مواد بهتری تولید می کند. از آنجایی که این روکش ها از مواد مرغوب ساخته شده اند، معایب روکش صندلی های پارچه ای یا چرمی را ندارند.

به عنوان مثال در داخل برخی از این روکش ها از چرم استفاده شده است اما در وسط روکش صندلی که تکیه گاه است از پارچه استفاده شده است و این مدل روکش یکی از ایده آل ترین انواع روکش است که می توان از آن استفاده کرد. برای اثاثه یا لوازم داخلی استفاده می شود. او ماشین را انتخاب کرد.

روکش های لوکس

امروزه مانتو ها انواع مختلفی دارند که البته با توجه به کارایی شان قیمت های متفاوتی دارند. کسانی که برای مدت طولانی رانندگی می کنند می توانند از روکش های لوکسی که دارای بوستر هستند استفاده کنند. با این نوع روکش صندلی، یک سری لرزش در وسط و صندلی قرار می گیرد که با حرکت و لرزش بدن شما را ماساژ می دهد. این مدل صندلی به منبع تغذیه خودرو متصل است و قابلیت برنامه ریزی حالت ماساژ را دارد.

روش های مختلف برای انتخاب روکش صندلی با کیفیت چیست؟

برای اطمینان از کیفیت صندلی بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

در هنگام خرید به نحوه دوخت روکش دقت کنید و روکش را تمیز و با دقت بیشتری بدوزید، درزها را خوب بدوزید و درزهای مختلف را با دقت بدوزید.

هنگام انتخاب روکش صندلی ماشین، به یاد داشته باشید که هرچه قطعات روکش کوچکتر و کوچکتر باشد، کیفیت بهتری دارد. یک کاور معمولا 60 تا 70 برگ دارد در حالی که کاورهای حرفه ای و لوکس حدود 170 تا 180 برگ دارند.

متن کامل مقاله را بخوانید: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/کفپوش-خودرو/سایپا-کفپوش-خودرو/کفپوش-شاهین/

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفي

مطالب پربازديد