کلبه

تماس با ماده های شیمیایی بسیار متنوع می باشد
امروز شنبه 23 تیر 1403
تبليغات تبليغات

تماس با ماده های شیمیایی بسیار متنوع می باشد

از فرآورده های با ارزش تولیدی از طریق واکنشگرهای میکروبی می توان به تولید اسیدهای آلی از ضایعات قندی، تصفیه فاضلابها و پسابها، تولید انواع ترکیبات استروئیدی، پروستاگلندین ها، انواع آنتی بیوتیکهای خاص، نگهدارنده های غذایی و همچنین تولید انواع ترکیبات معطر با ارزش اشاره نمود (45). وانیلین یا 4- هیدروکسی-3- متوکسی بنزآلدئید با فرمول بسته C8H8O3 از مهم ترین ترکیبات حلقوی معطر بو و مزه ساز اسانس وانیل می باشد. تحقیقات این دانشمند در نهایت منجر به کشف تعداد زیادی از عوامل شیمی درمانی جدید شد که می توان به مهم ترین آنها آنتی بیوتیک ها و سولفامیدها اشاره کرد. همچنان بسیاری از مصدومان شیمیایی در بیمارستانهای ایران، از آسیبهای درازمدت (شامل انواع سرطان و بیماریهای ریوی) رنج میبرده­اند. این خسارات، علاوه بر آسیب گسترده به زیرساختهای نظامی و غیرنظامی دو طرف، شامل میلیاردها دلار کاهش درآمدهای نفتی و افت ارزش پول ملی به­واسطه استقراضهای قابل­توجه برای خرید تسلیحات نظامی بوده است. خروجی­ها (OUT) شامل درآمدهای حاصل از فروش کالا و خدمات و ورودی­ها (IN) شامل تمام هزینه­های متحمل شده در راستای کسب آن درآمدها به استثنای هزینه حقوق و دستمزد کارکنان است. به همین دلیل ترکیباتی که در تولید آنها به کار می رود باید از نوع قابل مصرف برای انسان باشد.

در واقع باید در دسته مواد شیمیایی خوراکی قرار گیرند. کالاهای خطرناک در بسیاری از کشورها بر اساس سیستم ملل متحد طبقه بندی و برچسب گذاری می شوند. دبیرکل اشاره کرد که این اقدام عراق به هیچ صورت بر اساس مقررات منشور ملل متحد، اصول و عرفهای پذیرفتهشدة حقوق بینالملل و هیچ قاعده اخلاق بینالمللی قابل توجیه نیست و مسئولیت بینالمللی عراق را به دنبال دارد. در ایران از اثر اسید سولفوریک بر کانیهای آپاتیتی اسید فسفریک تولید میشود. اما در مورد معیار تجارت خارجی ، این معیار همسو و همجهت با مبانی نظری مطرح شده نمی باشد و افزایش 1% در شاخص واردات، منجر به کاهش 3/0% در بهره وری کل عوامل تولید می شود. دومین معیار اثرگذار بر بهره وری کل عوامل تولید، دستمزد نیروی کار است که با شاخص نسبت جبران خدمت به ارزش افزوده نشان داده شده است. بطور کلی نیروی انسانی در گسترش و تعمیق فعالیت­های بهره­ور کارگاه­ها، استفاده بهینه و کاراتر از سرمایه فیزیکی و نیز پیشبرد فعالیت­های تحقیق و توسعه نقش بسزایی دارد. می توان گفت کاربرد ماده های شیمیایی در صنعت دارو بسیار بیشتر از صنایع دیگر است. بیشتر محصولاتی که امروزه در کارخانجات و صنایع مختلف تولید می شوند را مواد شیمیایی تشکیل می دهند.

مقاله مرتبط:

https://irchem.ir/industrial/

این موضوع خود محرک تحقیقات بیشتر در زمینه توسعه فرآیندهای بیوتکنولوژی نوین برای تولید خوش طعم کننده های غذایی با ارزش به ویژه وانیلین شده است. مواد شیمیایی در علم به عنوان ماده ای تعریف می شوند که قادر به اشغال فضا و جرم می باشد. در اواخر قرن 19 پائول ارلیش زیست شناس آلمانی که او را پدر علم شیمی درمانی جدید می نامند. در همین دوران امیل فیشر شیمیدان آلمانی و برنده جایزه نوبل شیمی نظریه قفل و کلید را که یک تغییر منطقی برای مکانیسم عملکرد داروها بود ارائه داد. فرضیه اصلی 3: کارایی سرمایه به کارگرفته شده (CEE) به طور معناداری بر عملکرد (کارایی) واحد تجاری تأثیرگذار است. عامل دیگر موثر بر رشد بهره­وری که در این مطالعه مورد بررسی قرار می­گیرد عامل مهارت است.مهارت مؤلفه ایست که در گذر سالها بدست می­آید و جدا از میزان تحصیلات افراد به میزان توانایی آنها در انجام کارها بستگی دارد. طبق نظریههای اقتصادی تغییر در قیمت نفت خام بر عرضه و تقاضای آن اثر میگذارد.

در آزمایشگاه های تحقیقاتی افراد با تعداد زیادی مواد شیمیایی در مقادیر کم و زمان های کوتاه در تماس بوده که تراکم آنها در طولانی مدت افزایش می یابد. آزمایشگاه ها نیز از جمله محیط های کاری هستند که در آن افراد تماس زیادی با خطرات ماده شیمیایی داشته بطوری که برخی از این خطرات به ندرت در محیط های دیگر وجود دارند. 5. در صورت ترکیب شدن با گازوئیل سبب جلوگیری از خرابی موتور وسیله نقلیه می شود. در مقایسه با کارخانجات سازنده مواد شیمیایی که کارگران ممکن است با تعداد محدود تری از مواد شیمیایی در تراکم های تقریبا بالا و بطور طولانی مدت تماس داشته باشند. با کشف ترکیبات شیمیایی که در برابر عوامل عفونی واکنش خاصی از خود نشان می دهند باعث تحول بسیار بزرگی در صنعت شیمیایی - دارویی شد. تماس با ماده های شیمیایی بسیار متنوع بوده و در طیف وسیعی از محیط های کاری اعم از محیط های صنعتی و غیر صنعتی و کارگاه های کوچک و بزرگ وجود دارد. بنابراین نمی تواند در اثر یک واکنش شیمیایی به عنصر متفاوتی تبدیل شود. هر چند می توان آن را از طریق یک واکنش هسته ای به عنصری دیگر تبدیل کرد.

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفي

مطالب پربازديد