کلبه

تفاوت بین آکواریوم دبی و موتورهای جستجو مانند google
امروز یکشنبه 17 تیر 1403
تبليغات تبليغات

تفاوت بین آکواریوم دبی و موتورهای جستجو مانند google

قطعا با یک بار سفر به این شهر ثروتمند و مدرن امارات، نمی توان از تمامی مراکز خرید تفریحی آن بازدید کرد. یکی از جالبترین و دیدنیترین ساختمانهای شهر دبی، برج خلیفه است که با 828 متر ارتفاع عنوان بلندترین برج دنیا را به خود اختصاص داده است. این برج عنوان بلندترین ساختمان ایستاده جهان را به خود اختصاص داده است. این برج با ۱۶۳ طبقهٔ قابل استفاده و ۸۲۸ متر بلندی، هماکنون بلندترین سازه و آسمانخراش ساخته شده به دست انسان است. با افتتاح این سازه، برج خلیفه دبی عنوان بلندترین ساختمان جهان را از دست خواهد داد. برج خلیفه با ارتفاع ۸۳۰ متر بلندترین برج جهان است و یکی از مناسبترین جاهای دبی برای عکاسی. این تورهای گردشگری شما را به معروفترین جاهای دیدنی دبی ازجمله مسجد جمیرا، محلهی بستکیه، بازارطلای دیره و بازار ادویه هدایت میکنند. پیست اسکی دبی یکی از مکانهای بسیار زیبای و دیدنی دبی می باشد. یکی دیگر از سواحل خصوصی دبی ساحل آزوره است که در وسط یک ساحل عمومی قرار گرفته و یک ساحل ساکت و آرام و به دور از شلوغی است. از جمله این کارها میتوان به دو مجسمه اثر کریم رشید، هنرمند معروف مصری، اشاره کرد. این اثر دارای سمبلهای معلقی است که در برخورد با قطرات آب، صدا میدهند. نوآوری و تحقیق و توسعه: شرکتهای موفق در صنعت ساختمان، به پژوهش و توسعه اهمیت میدهند. اجاره خودرو: در دبی، شرکتهای اجاره خودرو وجود دارند که به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه خودرو اجاره میدهند. بله، امکان اجاره آپارتمان وجود دارد. بله، اجاره آپارتمان در برج خلیفه دبی برای توریستها نیز ممکن است. با اجاره خودرو، میتوانید به راحتی به برج خلیفه برسید.

اما باید توجه داشت که اجاره آپارتمان بسیار گران است و بیشتر این واحدها برای افراد با درآمد بالا، کارمندان شرکتهای بزرگ و توریستهایی که به دنبال تجربه لوکس هستند، مناسب هستند. برج خلیفه یک برج لوکس و مجلل است که رستورانها، هتلها، مراکز خرید و تفریحات و سرگرمیهای متنوعی را در خود دارد. در ادامه باید اضافه کنیم این مجتمع دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی همانند رستوران ، بوفه غذا و کافه های متنوع ، سالن سینما و محوطه بازی کودکان است . امکانات و وسایل پارک ها به گونه ای طراحی شده اند که تمام افراد خانواده می توانند در امنیت کامل به سرگرمی بپردازند. این هتل از نظر موقعیت مکانی حدوداً 20 دقیقه رانندگی تا باشگاه گلف و برج خلیفه امارات فاصله دارد، همچنین به راحتی میتوانید به پارک آبی و مغازههای مرکز دبی دسترسی داشته باشید. بلندترین آسانسور جهان که امکان صعود به 504 طبقه را دارد، در برج خلیفه امارات واقع شده است. برج خلیفه، یکی از بلندترین ساختمانهای جهان است و شامل ۱۶۰ طبقه با ۵۶۰۰۰ متر مربع فضای اداری، مسکونی و تجاری میباشد. آکواریوم دبی شگفتی های کف اقیانوس را نشان می دهد و یکی از متنوع ترین مجموعه های آبزیان در سراسر جهان را به نمایش می گذارد. یکی فرودگاه بینالمللی آل مکتوم که در 50 کیلومتری مجموعه قرار دارد و دیگری فرودگاه بینالمللی دبی که در 30 کیلومتری مجموعه قرار دارد. پارک آبی لگولند یکی از دیدنی های دبی است که برای خانوادههایی طراحی شده که کودکانی تا سن ۱۲ سال دارند.

زمانی که قصد سفر به دبی را دارید، بهتر است پیش از شروع مسافرت ترتیب مکانهای دیدنی را تنظیم نمایید. شاید شما نگران هزینه های سفر در این شهر هستید، ما سعی کرده ایم با نشان دادن ارزان ترین و گران ترین مکان های دیدنی دبی، کار را برای شما راحت کنیم. این برج به آسانی و بدون استفاده از دوربین از فاصله حدود 95 کیلومتری از هر کجای این شهر قابل مشاهده است. آلن رابرت، معروف به مرد عنکبوتی فرانسوی، بدون هیچ تجهیزاتی در کمتر از 6 ساعت از بلندترین برج دنیا بالا رفته و صعود خود را در ارتفاع 828 متری به ثبت رساند. پرداخت بدون تماس، پیشخرید بلیت بهصورت آنلاین، بررسی درجه حرارت کارکنان و مهمانان و ضدعفونی نقاط پرتماس، برخی از برنامه بهداشتی جدید برج خلیفه است. IMG دبی یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین شهربازی های دنیاست که در شهر دبی قرار دارد. این شهر یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان محسوب میشود و سالانه بسیاری از مردم دنیا را به سمت خود میکشاند. این نهر شهر را به دو بخش تقسیم کرده ، دیره در شمال و بور دبی (Bur Dubai) در جنوب. و یا در سفر به این اسکله در کنار آن پیاده روی کرده و از چشم انداز رمانتیک دیدن کرده و از آب و هوای ملایم عصرگاهی نهایت استفاده را ببرند. استرابالا تا سال 2008 بر روی این پروژه کار کرد و ساختمان برج را با ارتفاع 808 متر به آدرین اسمیت تحویل داد. طرح اولیه توسط شخصی با نام مارشال استرابالا (Marshall Strabala) انجام شد که قرار بود 73 طبقه کاملا مسکونی داشته باشد، اما بعدها تغییرات بسیاری در پروژه ایجاد شد که باعث افزایش ارتفاع آن شد. مس بهصورت خالص در طبیعت یافت میشود و این منبع، نخستین فلزی بود که انسان حدود ۸ هزار سال پیش از میلاد از آن استفاده کرد و نخستین فلزی بود که حدود ۵ هزار سال پیش از میلاد سنگ معدن آن ذوب، حدود ۴ هزار سال پیش از میلاد برای شکلگیری در قالب ریخته و حدود ۳۵۰۰ سال پیشازمیلاد بهصورت هدفمند با فلز قلع ترکیب شد تا آلیاژ برنز را بسازد.

این شرکت در ساخت پروژه برج خلیفه مشارکت داشت و مسئولیت ساخت اسکلت فلزی این ساختمان را بر عهده داشت. در ساخت نمای این برج از 26 هزار پنل شیشه ای - فلزی استفاده شده که نصب آنها از تعداد 20 الی 30 پنل روزانه آغاز و به تعداد 175 پنل در روز رسید که با نظارت حضوری و غیر حضوری بیش از 380 مهندس متخصص و ماهر و تکنسین انجام می شد. رکورد داد بیشترین تعداد طبقات در جهان است. برج خلیفه امارات با 160 طبقه، رکورد بیشترین تعداد طبقات بر روی زمین را دارد. آسانسوهای این برج بلندترین آسانسورهای جهان می باشند و بیشترین مسافت را اجاره ماشین در دبی طی می کنند. بلندترین ساختمان ایستاده جهان می باشد. مرتفع ترین ساختمان پرجمعیت جهان می باشد. در ساخت ای برج مرتفع بیش از 110 هزار تن بتون و 31 هزار تن میلگرد فولادی استفاده شده است. پس از مرحله طراحی، گروه سرمایهگذاری الغریر با همکاری شرکت سامسونگ کره جنوبی به عنوان پیمانکار، ساخت پروژه عظیم برج دبی را آغاز کردند. در جشن افتتاح برج بیش از 10 هزار آتشبازی از برج خلیفه شلیک شد. این مرکز خرید دارای بیش از 1200 خرده فروشی می باشد که برندهای معتبر و شناخته شده ای همچون برندهای زیر را پوشش می دهد. روزانه از ساعت ۱۰ صبح الی غروب. حدود 12000 کارگر در مجموع 22 میلیون ساعت برای ساخت برج مشغول به کار بودند.

کار ساخت و ساز برج خلیفه امارات از سال 2004 آغاز و تا سال 2010 به طول انجامید. شروع کار ساخت برج خلیفه که بلندترین آسمانخراش دنیا محسوب می شود ، ششم ژانویه سال 2006 بود و تا سال 2009 به طول انجامید و این برج بلند در تاریخ 4 ژانویه سال 2010 رسما افتتاح گشت ؛ این بنا بوسیله شرکت آمریکایی اسکیدمور ، اوینگز و مریل طراحی شد که نام طراح ارشد این پروژه ” آدرین اسمیت ” و مهندس ارشد آن ” بیل بیکر ” می باشد ، لازم به ذکر است که شرکت سامسونگ کره جنوبی پیمان کار اصلی این پروژه بود ولی ساخت و ساز آن بوسیله ” گروه سرمایهگذاری الغریر” انجام شد و اینکه برج خلیفه شامل 30 هزار خانه ، 9 هتل ، 3 هکتار پارک ، 19 برج مسکونی ، مرکز خرید بزرگ دبی و 12 هکتار دریاچه مصنوعی می باشد و یکی از اهداف دولت امارات از بنا کردن این برج ، تغییر دادن شکل اقتصاد دبی که مبتنی بر نفت بود و تبدیل این برج به یکی از مهم ترین جاذبههای گردشگری دبی بوده است . اما با توجه به استقبال مردم از اسکی و ورزش های زمستانی، پیست اسکی مصنوعی به نام «اسکی دبی» در مال امارات ساخته شده است. در اطراف برج خلیفه یک دریاچه مصنوعی قرار دارد که بازدیدکنندگان میتوانند با استفاده از قایقهای سنتی عربی در آن به قایقرانی بپردازند. برج خلیفه یا برج دبی (به عربی: برج خليفة) آسمانخراشی در شهر دبی امارات متحدهٔ عربی است. جمیرا یکی از ساحل های مسکونی و لوکس شهر دبی می باشد که گردشگران بسیاری را هرساله به سوی خود جذب می کند . دبی، یکی از مدرنترین شهرهای جهان است که در نزدیکی ایران و در حاشیه خلیج فارس قرار دارد. امارات متحده عربی با قطر و ایران هم از طریق آبهای خلیج فارس همسایه است.

برج خلیفه، با ارتفاع 828 متر، بلندترین برج دنیاست که در شهر دبی کشور امارات متحده عربی واقع شده است. این شهر میزبان بلندترین آسمان خراش دنیا به نام «برج خلیفه» می باشد. ساخت برج خلیفه دبی حدود 1.5 میلیارد دلار هزینه داشت که این مبلغ معادل یک بیستم هزینه ساخت و توسعه کل شهر دبی است. شرکت ساختمانی سوئیسی Schmidlin AG در ساخت پروژه برج خلیفه مشارکت داشت و مسئولیت نصب سیستم های کف سازی ساختمان و تکمیل داخلی را بر عهده داشت. اینها برخی از شرکت های اصلی ساختمان سازی هستند که در پروژه برج خلیفه مشارکت داشتند. در نیمههای اجرای پروژه این کارگران چندین روز اعتصاب کرده و به شرایط سخت کاری اعتراض داشتند. در ابتدا کالاهایی در این مراکز عرضه می شدند که کمی مشکل داشتند اما با گذشت زمان تمام کالاها در این مراکز عرضه شدند. همواره شیعیان ایرانی، عراقی، هندی و پاکستانی در برگزاری اقامه نماز و تمام مراسم های دینی و مذهبی شرکت می کنند. در جامعه مسلمانان ساکن در امارات، همه فرق اسلامی در وضعیت نسبتاً خوبی در کنار یکدیگر زندگی میکنند و ارتباط شیعیان با غیرشیعیان، مسالمتآمیز و محترمانه قلمداد میشود. الصفوح یکی از بهترین سواحل دبی در کنار موجهای خلیج فارس است. لازم به ذکر است که برای تهیه بلیط این تفریحات می توانید با مراجعه به دبی دیسکانت، انواع بلیط های تخفیف دار و همچنین واچر دبی را تهیه نمایید و سفری دلنشین را با بهترین خاطرات و کمترین هزینه در کنار خانواده و یا دوستان خود ثبت نمایید.

این رستوران بسیار لوکس و مجلل بوده و غذاهایی چون گوشت گریل شده، صدف و خاویار را برای مشتریان خود سرو میکند. با این حال، به دلیل هزینههای بالا و شرایط خاص اجاره، برای توریستهایی که به دنبال تجربه لوکس هستند و توانایی مالی لازم را دارند، مناسب است. برای بازدید از برج خلیفه دبی باید قبل از مراجعه به محل، بلیط خود را آنلاین خریداری کنید و در زمان مشخص شده حضور داشته باشید. در صورتی که در زمان مشخص شده راننده سرویس در لابی حاضر نبود منتظر بمانید ترانسفرهای گروهی معمولا کمی با تاخیر یا تعجیل انجام می شود. بهترین سواحل دبی معمولا رایگان هستند و ورود برای عموم ازاد است در واقع با دانستن بهترین سواحل دبی می توانید بهترین خاطره ها را بسازیذ. برای هزینه های اضافی، شما می توانید داخل آکواریوم شیرجه رفتن. همچنین، باید به لباسهای مناسب توجه کنید و از حمل کالاهای ممنوعه به داخل برج خودداری کنید. در واقع این هتل دومین هتل جورجیو آرمانی، طراح مد ایتالیایی، بعد از هتل میلان است که بسیار شیک و مدرن ساخته شده است. در واقع، طراحی این برج یک شاهکار بینظیر معماری محسوب میشود که آدرین اسمیت، طراح ارشد پروژه، آن را با الهام از طبیعت صحرایی و بر اساس معماری سنتی اسلامی انجام داده است.

این شرکت همچنین نصب آسانسورهای ساختمان و سایر سیستم های مکانیکی را انجام داده است. برای آبیاری فضای سبز این برج از سیستم جمعآوری کندانس تهویه هوای مطبوع استفاده میشود. برای دیدن جاذبه های برج خلیفه دبی، از روشهای حمل و نقل مختلفی میتوان استفاده کرد و توصیه میشود قبل از سفر، بهتر است از منابع معتبر و قابل اعتماد برای برنامهریزی سفر به دبی استفاده کنید. اگر با تاکسی یا سایر وسایل حمل و نقل راحت نیستید می توانید از ماشین های کرایه ای در دبی استفاده کنید. از آنجاییکه ارتفاع این برج بسیار بلند است بنابراین برای حفاظت از آن از سیستم ساختاری هسته پایه استفاده می شود. مجموعه پیست اسکی دبی مانند یخچال خانه خنک می شود، ساختار سرمایشی این پیست بسیار ظریف و هوشمند می باشد، از طبقه همکف این مرکز تفریحی سیستم خنک کننده لوله های فولادی تو در تو و عریض 100 کیلومتری را که زیر برف پنهان شده است، وجود دار، بیش از 20000 متر مربع پانل های آلومینیومی که گرما را منعکس می کند، در زیر ورق فلزی، یک لایه اسفنج لاستیکی به ضخامت 15 سانتی متر سقف را عایق می کند و در زیر این لایه عایق یک مانع با ضخامت 5 متر وجود دارد که از موثرترین عایق شناخته شده برای بشر استفاده می کند. موزه آینده قصد دارد جایگاهی قابل قبول را در سیستم رتبهبندی ساختمانهای سبز (LEED) کسب کند. این تونل مستقیم ۴۸ متر طول دارد که از زیر آکواریوم عبور می کند یکی از هیجان انگیز ترین اتفاقی که برایتان ممکن است بیفتد این است که در حین تماشا کردن ناگهان کوسه ای به سمت شما نزدیک می شود و… این فوارهها یکی از دیدنیترین جاذبههای دبی هستند که علاقهمندان به صورت رایگان میتوانند از آن بازدید نمایند. در روز، برج خلیفه به عنوان یکی از بلندترین ساختمانهای جهان به نمایی فوقالعاده و شگفتانگیز دارد.

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفي

مطالب پربازديد