کلبه

شرایط و بهترین راه های مهاجرت به ترکیه را مرور کنید
امروز جمعه 28 اردیبهشت 1403
تبليغات تبليغات

شرایط و بهترین راه های مهاجرت به ترکیه را مرور کنید


هنگام در نظر گرفتن بهترین راه برای مهاجرت به ترکیه، تجزیه و تحلیل دقیق پیامدها از دیدگاه های مختلف بسیار مهم است. توصیه می شود در مورد کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید تحقیقات گسترده ای انجام دهید. ترکیه، به ویژه با شهرهای جذابش مانند استانبول و آنکارا، مقصدی مورد توجه برای مهاجرانی است که به دنبال مسکن و فرصت های شغلی هستند.

علاوه بر این، ترکیه با داشتن 140 دانشگاه معتبر یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در نظر گرفته می شود. بسیاری از دانشگاه های دولتی ترکیه در رتبه بندی جهانی جایگاه خوبی کسب کرده اند. در این راهنما بهترین راه های مهاجرت به ترکیه را توضیح می دهیم و به شما می گوییم که شرایط کامل برای ورود به ترکیه چیست. پس با شرکت مهاجرتی ماهان همراه باشید

Motivos money huhamia Türkiye

انگیزه های مختلفی برای مهاجرت وجود دارد که تحصیل یکی از آنهاست. بسیاری از مردم پیاده روی را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. آنها می توانند از دانشگاه های خارجی تخفیف های جذابی دریافت کنند و تشویق به مهاجرت می شوند.

برخی دیگر برای اخذ تابعیت مهاجرت را انتخاب می کنند. زیرا می خواهند کیفیت زندگی خود را ارتقا دهند و از مزایای کشورهای دیگر بهره مند شوند. علاوه بر این، کسانی هستند که به دلایل حرفه ای مهاجرت می کنند. آنها ممکن است پیشنهادهای شغلی جذابی را در خارج از کشور خود دریافت کنند یا به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک یا مزایای اقتصادی قصد سرمایه گذاری در خارج از کشور را داشته باشند.

نحوه مهاجرت به ترکیه

زمانی که به ترکیه مهاجرت می کنید، باید چندین مرحله را برای دریافت اقامت طی کنید. اگر قصد دارید تا 90 روز در ترکیه بمانید، باید ویزای توریستی دریافت کنید. می توانید به صورت آنلاین برای ویزای الکترونیکی اقدام کنید. پرداخت های ویزا الکترونیکی را می توان با استفاده از کارت اعتباری یا نقدی انجام داد. توصیه می شود که درخواست ویزای الکترونیکی خود را حداقل 48 ساعت و حداقل سه ماه قبل از حرکت ارسال کنید. در صورت بروز مشکلات فنی، یک نسخه چاپی از ویزای الکترونیکی خود به همراه داشته باشید.

اگر قصد دارید بیش از 90 روز در ترکیه بمانید، می توانید از قبل برای اجازه اقامت طولانی مدت اقدام کنید. با این حال، اگر در حال حاضر در ترکیه هستید و تصمیم دارید بیشتر بمانید. برای تکمیل اقامت خود در 90 روز اول ورود خود می توانید از مقامات محلی درخواست اجازه اقامت بدهید.

اگر از طریق مرز زمینی وارد ترکیه می شوید، ابتدا از داشتن مهر ورود ترکیه در پاسپورت خود اطمینان حاصل کنید. همچنین مطمئن شوید که پاسپورت شما یک صفحه کاملاً خالی برای مهرهای ورود و خروج داشته باشد و حداقل شش ماه از زمان ورود شما به ترکیه اعتبار داشته باشد.

نوع مجوز ورود به ترکیه

ترکیه انواع مختلفی از مجوزهای سفر و اقامت را ارائه می دهد. بهترین راه های مهاجرت به ترکیه بسیار متفاوت است و مجوزهای مورد نیاز را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

مجوز توریستی و تجاری

این دسته شامل مجوزهای توریستی، ترانزیت های یک و دو نفره، جلسات تجاری و تجاری، کنفرانس ها، سمینارها، جشنواره ها، نمایشگاه ها، فعالیت های ورزشی، فعالیت های فرهنگی و هنری در ترکیه است.

رویای رسمی

افرادی که برای مقاصد تجاری رسمی به ترکیه سفر می کنند نیاز به ویزای رسمی دارند. دیپلمات ها، پرسنل خدماتی و ... عموما از این نوع ویزا استفاده می کنند.

مجوز دانشجویی و تحصیلی

این نوع مجوز برای دانشجویان اعمال نمی شود و دوره های کارآموزی قانونی، دوره های زبان ترکی، کارگاه ها و دوره های آموزشی در موسسات آموزشی معتبر در ترکیه را پوشش می دهد.

مجوز کار

کسانی که به دنبال کار در این کشور هستند باید ویزای کار ترکیه را داشته باشند. این مجوز از مشاغلی مانند معلمان، دانشگاهیان، گردشگران، گردشگران، ورزشکاران، هنرمندان، مشاغل آزاد، روزنامه نگاران و کسانی که در کار مونتاژ و تعمیر فعالیت می کنند پشتیبانی می کند. در واقع دو نوع مجوز کار وجود دارد: کار استاندارد و خوداشتغالی.

استخدام استاندارد

برای استخدام منظم، خارجیانی که مایل به کار در ترکیه هستند باید مجوز کار معتبر داشته باشند. این مجوز توسط وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه صادر شده است. برای درخواست مجوز کار، به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری در کشور خود مراجعه کنید و کارفرما درخواست شما را ارسال خواهد کرد. در برخی موارد، ممکن است بتوانید در طول اقامت خود در ترکیه برای مجوز کار اقدام کنید. با این حال، این گزینه معمولاً فقط برای خارجیانی که حداقل شش ماه اجازه اقامت دارند، در دسترس است. گردشگران سایر کشورها نمی توانند درخواست دهند. برای دریافت مجوز کار، باید یک قرارداد کاری کتبی یا پیشنهاد شغلی داشته باشید.

خوداشتغالی

از نظر خوداشتغالی، اگر پنج سال به صورت قانونی و مستمر در ترکیه کار کرده باشید، می توانید برای مجوز خوداشتغالی اقدام کنید. با این مجوز می توانید به تنهایی کار کنید. درخواست مجوزهای خوداشتغالی باید به وزارت کار و تامین اجتماعی ارسال شود.

سیستم آموزشی ترکیه

شهروندان ترکیه و خارجی ها این فرصت را دارند که در مدارس دولتی ترکیه شرکت کنند. شایان ذکر است که اگرچه برخی از مدارس خصوصی به چندین زبان تدریس می کنند، اما همچنان به برنامه درسی ملی ترکیه پایبند هستند. بسیاری از خارجی هایی که از ترکیه دیدن می کنند فرزندان خود را در مدارس بین المللی که برنامه های درسی انگلیسی، آلمانی یا فرانسوی ارائه می دهند ثبت نام می کنند. اکثر این مدارس بین المللی در استانبول و آنکارا قرار دارند. علاوه بر این، موسسات آموزش عالی بسیاری در شهرهای بزرگ ترکیه وجود دارد.

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفي

مطالب پربازديد