کلبه

قوی ترین داروی گیاهی برای اسپرم های ضعیف
امروز یکشنبه 17 تیر 1403
تبليغات تبليغات

قوی ترین داروی گیاهی برای اسپرم های ضعیف


اسپرم یک عامل کلیدی در لقاح و تولید مثل است و تقویت اسپرم در این امر نقش اساسی دارد. بنابراین، برخی به دنبال داروهای گیاهی قوی برای اسپرم ضعیف هستند.

وقتی صحبت از قوی‌ترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف می‌شود، باید گفت که هر چیزی که بر هورمون‌هایی که تولید اسپرم را تنظیم می‌کنند یا به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند تأثیر بگذارد، می‌تواند باعث رشد سالم اسپرم و بهبود تعداد اسپرم شود.

به طور کلی، عوامل موثر بر سطح تستوسترون بیشترین تأثیر را بر تعداد و کیفیت اسپرم دارند.

درمان های خانگی و قوی ترین داروهای گیاهی برای رفع ضعف

محققان دریافته‌اند که کیفیت اسپرم و نرخ باروری در بسیاری از کشورهای غربی برای دهه‌ها رو به کاهش بوده است. طبق یک مطالعه در سال 2017، بین سال های 1973 تا 2011، میانگین تعداد اسپرم در آمریکای شمالی، اروپا، استرالیا و نیوزلند تا 59.3 درصد کاهش یافت.

اگرچه مطالعاتی وجود دارد که این مشکل را نشان می‌دهد، اما دلایل این کاهش و روش‌های قابل اعتماد برای جبران این کاهش هنوز مشخص نیست، اما درمان‌های غیردارویی زیادی وجود دارد که می‌توان از آنها برای افزایش تعداد اسپرم و سلامت اسپرم استفاده کرد. به طور کلی از طریق داروهای باستانی، مواد مخدر علف طب سنتی داده می شود.

خواص غذاهای آنتی اکسیدانی برای اسپرم ضعیف

آنتی اکسیدان ها و قرص افزایش جهش اسپرم به عنوان یکی از قوی ترین درمان ها برای اسپرم ضعیف شناخته شده اند. این ها حاوی مولکول هایی هستند که به حذف و از بین بردن رادیکال های آزاد و سایر مواد آسیب زننده سلول کمک می کنند.

برخی از ویتامین ها و مواد معدنی به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند. چندین مطالعه دریافت آنتی اکسیدان را با افزایش تعداد اسپرم مرتبط دانسته اند. برخی از این آنتی اکسیدان ها عبارتند از:

سلنیوم

ویتامین C (اسید اسکوربیک)

ویتامین E

گلوتاتیون

کوآنزیم Q10

ال کارنیتین

چای سبز برای کاهش تعداد اسپرم

برخی از داروها و عرقیات گیاهی برای تقویت اسپرم ضعیف مناسب هستند. چای سبز یکی از قوی ترین داروها برای اسپرم ضعیف است.

چای سبز یک نوشیدنی محبوب در سراسر جهان است و حاوی پلی فنول هایی است که اثر آنتی اکسیدانی آن می تواند پارامترهای اسپرم و باروری را بهبود بخشد.

استفاده از شنبلیله برای درمان اسپرم ضعیف

یکی دیگر از موارد قوی ترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف شنبلیله است که از دیرباز به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات سلامت اسپرم استفاده می شود و طرفداران این مکمل ادعا می کنند که این گیاه می تواند تعداد اسپرم ها را افزایش دهد.

روی، ویتامین D و کلسیم برای درمان اسپرم ضعیف

روی یک ماده معدنی ضروری است که به مقدار زیاد در غذاهای حیوانی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و صدف ها یافت می شود. سیری یکی از ارکان افزایش اسپرم و تقویت آنهاست.

به نظر می رسد ویتامین D و کلسیم نیز بر سلامت اسپرم تاثیر دارند. برخی از مطالعات نشان داده اند که کمبود ویتامین D در تغذیه روزانه می تواند با کاهش تعداد اسپرم مرتبط باشد.

بنابراین داروهای گیاهی مرتبط با این ویتامین ها را می توان در دسته داروهای گیاهی قوی اسپرم های ضعیف قرار داد.

جینسینگ برای افزایش تعداد اسپرم

آشواگاندا که به نام جینسنگ هندی نیز شناخته می‌شود، مدت‌هاست که در درمان‌های پزشکی سنتی برای اشکال مختلف اختلالات جنسی استفاده می‌شود و یکی از قوی‌ترین داروهای گیاهی برای اسپرم ضعیف در نظر گرفته می‌شود.

یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که 46 مرد با تعداد کم اسپرم که 675 میلی گرم آشواگاندا به مدت 90 روز مصرف کردند، 167 درصد افزایش در تعداد اسپرم داشتند.

داروهای دیگر برای اسپرم ضعیف

علاوه بر قوی ترین گیاهان ذکر شده برای اسپرم ضعیف، برخی تغییرات در شیوه زندگی می تواند به افزایش تحرک اسپرم در منی مردان کمک کند. این شامل:

تمرین منظم

وزن سالم را حفظ کنید

قرار گرفتن در معرض تلفن همراه را محدود کنید

مصرف الکل را کاهش دهید

سیگار نکش.

اگرچه مکمل های غذایی راهی مطمئن برای دریافت مقدار توصیه شده روزانه بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها در نظر گرفته می شوند، اما همیشه به راحتی توسط بدن جذب نمی شوند، بنابراین در مصرف آن زیاده روی نکنید. .

آخرین مرحله

این مقاله فرازطب قوی ترین داروهای گیاهی برای اسپرم را مورد بحث قرار می دهد. برخی از گیاهان غنی از آنتی اکسیدان و جینسینگ در طب سنتی به عنوان تقویت کننده اسپرم شناخته می شوند، اما بهتر است تحت نظارت پزشک درمان شوند.

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفي

مطالب پربازديد