کلبه

Nwelite WordPress 5.1
امروز جمعه 28 اردیبهشت 1403
تبليغات تبليغات

Nwelite WordPress 5.1


به روز رسانی وردپرس 5.1 یکی از بزرگترین به روز رسانی های وردپرس است. جالب است بدانید که وردپرس همیشه تغییرات عمده ای را ارائه می دهد و سپس در روزهای مختلف تغییرات جزئی را ارائه می دهد که به آن پست های وردپرس می گویند که شاخه ای از تغییرات جزئی است. در هر مقاله تغییرات عمده ای خواهیم داشت و در مورد ویژگی های آن صحبت می کنیم و زیرشاخه های آن را می توانید در قسمت دانلود پیدا کنید و خلاصه محتوای تغییرات شعبه را تغییر می دهیم. در ادامه این ماجرا من محمد سلحشوری هستم. با من همراه باشید تا در مورد تغییر بزرگ 5.1 و شاخه های آن صحبت کنیم.

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد و ایجاد وب سایت و وبلاگ است که به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از این سیستم نرم افزاری محتوای وب سایت خود (متن، تصاویر، عکس و ...) را مدیریت کنید.

تاریخچه وردپرس

وردپرس در ابتدا فقط یک سیستم وبلاگ نویسی رایگان بود که ویژگی های خوبی را برای وبلاگ نویسان فراهم می کرد، سپس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا یا نرم افزار متن باز (PHP) برای مدیریت محتوای وب سایت معرفی شد.

وردپرس به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و توسط MySQL پشتیبانی می شود. همچنین نسخه ای برای PostgresKival وجود دارد، این سیستم کاملا رایگان و متن باز است.

وردپرس ادامه پروژه موفق b2 است که در سال 2003 ایجاد شد. نام وردپرس توسط کریستین اسلک، یکی از دوستان مت مولنوگ (توسعه‌دهنده اصلی وردپرس) ابداع شد و از آن روز به بعد، وردپرس با سرعت و پیشرفت قابل توجهی به محبوب‌ترین و پرکاربردترین سازنده وبلاگ و وب‌سایت تبدیل شد. .

در حال حاضر بیش از 76 میلیون وب سایت در سراسر جهان با این CMS راه اندازی شده اند.

به روز رسانی برای وردپرس

همانطور که قبلا ذکر شد، وردپرس یکی از محبوب ترین سازندگان وب سایت در جهان است، بسیاری از مدیران وب سایت ها و وبلاگ های حرفه ای را تحت این CMS طراحی کرده اند. این CMS به سال 2003 برمی گردد، زمانی که اولین نسخه وردپرس شامل یک رابط مدیریتی جدید، یک مدل جدید و یک مدل ایجاد شده مطابق با XHTML 1.1 بود (تصویر زیر در نسخه 1.1 وردپرس آن قرار دارد)

وردپرس 5.1

این به روز رسانی یک نسخه بتا است که برای اولین بار در 21 فوریه 2019 منتشر شد و به دلیل تغییرات ایجاد شده در این نسخه از وردپرس، تغییر کلی ویرایشگر در نسخه قبلی 4.9 و تغییرات دیگر بر علیه بسیاری از سایت های وردپرسی قرار گرفت. ، حل کرد.

مزایا و ویژگی های وردپرس 5.1

TinyMCE به نسخه 4.9.2 به روز شده است.

او چندین پیشرفت در ویرایشگر گوتنبرگ ایجاد کرد.

بهبود عملکرد ویرایشگرهای قدیمی و کلاسیک

امنیت و سرعت بهبود یافته است


سرعت بالا

اولین چیزی که در این نسخه از وردپرس بسیار مهم است و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کند سرعت در هنگام نصب و همچنین هنگام کار با یکدیگر است. افزایش سرعت در حین کار با یکدیگر بسیار محسوس است که قطعا برای تمامی مدیران سایت مهم و قابل مشاهده است. این سرعت بالاتر به شما امکان می دهد سریعتر به قسمت های مختلف دسترسی داشته باشید. تصور کنید مقاله ای می نویسید و پس از فشار دادن دکمه انتشار، مقاله شما 1 ثانیه بعد منتشر می شود و در اسرع وقت پیام "منتشر شده" را مشاهده می کنید. البته فراموش نکنید که سرعت انتقال شما در اولویت است و برای گرفتن بهترین نتیجه باید از یک سرویس خوب و سریع استفاده کنید.


پرسا گوتنبرگ

بسیاری از مدیران سایت به دلیل اینکه ویرایشگر گوتنبرگ به زبان انگلیسی بود از آن استقبال نکردند، اما در نسخه 5.1 تیم توسعه وردپرس نسخه فارسی ویرایشگر جدید وردپرس را در وردپرس 5.1 اضافه کرد که بهانه خوبی برای استفاده از آن به جای گوتنبرگ بود. ویرایشگر کلاسیک وردپرس از نسخه 5.1 تمامی قسمت های گوتنبرگ فارسی شده و سهولت استفاده را برای ایرانیان و فارسی زبانان فراهم می کند.

برداشت شده از: https://blogten.ir/wordpress-up-5-1/

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفي

مطالب پربازديد