کلبه

آموزش موسیقی را از کجا شروع کنیم؟
امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
تبليغات تبليغات

آموزش موسیقی را از کجا شروع کنیم؟


یادگیری موسیقی علاوه بر اینکه یک مهارت سرگرم کننده و جالب است، تاثیرات مثبت زیادی بر فعالیت مغز و حافظه دارد. بنابراین شرم آور است که از این لذت بزرگ دست برداریم و یادگیری آن را بیش از پیش به تأخیر بیندازیم. شاید وقتی اجرای یک نوازنده معروف را می شنوید جای او باشید و احساسات خود را به این زیبایی با زبان موسیقی بیان کنید. مشکل اینجاست: اگر دیگران می توانند موسیقی را به این زیبایی اجرا کنند، چرا ما نتوانیم؟ اگر شما هم رویای یادگیری ساز مورد علاقه خود را دارید، کافیست تصمیم بگیرید و قدم به قدم راهی را که همه ما بزرگترها می دانیم دنبال کنید. اما این مسیر دقیقا به چه معناست؟ الزامات و شرایط لازم برای شروع یادگیری ابزار چیست؟ با آموزشگاه موسیقی در کرج همراه باشید.


مراحل شروع مطالعه موسیقی

چه به موسیقی علاقه مند باشیم و چه به دنبال ساز مورد علاقه خود باشیم، باید بدانیم آموزش موسیقی را از کجا شروع کنیم. این بزرگترین سوال همه کسانی است که تصمیم گرفتند در این زمینه شروع به کار کنند. درست است که مسیری استاندارد و ثابت برای ورود به دنیای موسیقی وجود دارد که همه بزرگان موسیقی آن را طی کرده اند.

گاهی می دانیم که به موسیقی علاقه مندیم، وجود آن به ما آرامش می دهد و واقعاً می خواهیم نوازنده شویم، اما برای شروع مردد هستیم و می ترسیم. شاید یکی از بزرگترین دلایل این سردرد این باشد که نمی دانیم آموزش موسیقی را از کجا شروع کنیم. حتی وقتی وارد این راه می شویم، وقتی نمی دانیم در مرحله بعد چه اقدامی انجام دهیم، به طور خلاصه راه را نمی دانیم، وارد آن نمی شویم و به توانایی های خود شک می کنیم. در زیر قصد داریم به علاقه مندان به یادگیری موسیقی آموزش دهیم که از کجا شروع کنند و چگونه در این مسیر حرکت کنند.

آموزش موسیقی از کجا شروع می شود؟ اشتیاق خود را کشف کنید!

بدون شک، آنها موسیقی را مانند بقیه افراد روی این کره خاکی دوست دارند. شاید حتی بزرگترین سرگرمی شما قرار دادن هدفون در گوش و گوش دادن به موسیقی ساعت ها در روز باشد. گوش دادن به کارهای دیگران خیلی جالب است اما وقتی خودمان تصمیم می گیریم موسیقی بزنیم با یک سوال بزرگ روبرو می شویم که یعنی من عاشق موسیقی هستم و به بسیاری از آلات موسیقی علاقه دارم اما کجا باید این کار را انجام دهم؟ شروع چه ساز باید یاد بگیرم؟

اول از همه، تبریک می گویم، حالا که می دانید موسیقی همان چیزی است که می خواهید، سعی می کنید وارد آن شوید. به این ترتیب تا چند سال دیگر با خود نمی گویید ای کاش علاقه ام را نادیده نمی گرفتم و زودتر شروع می کردم. بنابراین اکنون که می خواهیم شروع کنیم، ابتدا باید کشف کنیم که علاقه واقعی ما چیست و با کدام ابزار شروع کنیم. برای درک این موضوع، ابتدا باید به این فکر کنیم که سبک موسیقی مورد علاقه من چیست؟ آیا من طرفدار راک و بلوز هستم؟ یا قطعات کلاسیک را دوست دارم؟ شاید سلیقه من به موسیقی اصیل کشورمان و قطعات ایرانی نزدیکتر باشد. بهترین راه برای کشف این علاقه، تماشای نماهنگ سازهای مختلف و توجه به صدای ساز و نحوه نواختن و حتی در دست گرفتن آن است. ببینید کدام یک برای شما راحت تر به نظر می رسد و کدام یک برای بازی جالب تر است. قبل از خرید ساز و بررسی قیمت سازها، مطمئن شوید که علاقه خود را در اولویت قرار داده اید و صرفاً به دلیل پیشنهاد فردی یا قیمت کمتر یک ساز به سراغ آن نروید، زیرا اگر به این دلایل شروع به ساخت ساز کنید، رها کردن آن بسیار امکان پذیر است. .

چگونه برنامه ای را برای شروع انتخاب کنم؟

وقتی فهمیدید طرفدار چه سبکی از موسیقی هستید، ابتدا تعدادی از آهنگ های مورد علاقه خود را از همان سبک در نظر بگیرید و سپس یکی یکی بهترین سازهای آن سبک را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر از طرفداران موسیقی کلاسیک هستید، قطعا سازهای اصلی این سبک را می شناسید: پیانو، ویولن، گیتار کلاسیک، ویولن سل و .... هر کدام از این سازها صدای خاص خود را دارند و به اصطلاح رنگ هر کدام با دیگری متفاوت است. برای اینکه بتوانیم یکی از این سازها را برای شروع یادگیری انتخاب کنیم، باید دو نکته را در نظر داشته باشیم. اولاً ما طرز نواختن این ساز را دوست داریم و دوم اینکه صدای این ساز برای ما جذاب است.

چرا بازی؟

یکی از مهم ترین مواردی که در شروع یادگیری موسیقی باید روی آن تمرکز کنیم، تمرکز بر نواختن ساز است. آلات موسیقی انواع مختلفی دارد. به عنوان مثال برخی از آلات موسیقی مانند ویولن و کمانچه را آرشه می زنند و با آرشه های مخصوص می نوازند. برخی از کیبوردها مانند کیبورد و پیانو هستند که برای نواختن باید هر دو دست خود را فشار دهید. جدای از اینها گروه های دیگری نیز وجود دارند که می توانند کاملاً متفاوت باشند. مانند سازهای بادی و آلات موسیقی، هر کدام دنیای خاص خود را دارند. به طور خلاصه، شما باید شیوه نواختن ساز خود را دوست داشته باشید و برای شما سرگرم کننده باشد، زیرا ساعت ها را صرف انجام آن خواهید کرد.

صدا ساز

ممکن است متوجه شویم که صدای بسیاری از آلات موسیقی را دوست داریم. اما تعجب می کنم که کدام یک را برای تمرین انتخاب کنیم، به همین دلیل باید صدای این سازها را بهتر مطالعه کنیم. و ببینیم کدام را بیشتر دوست داریم. علاقه به صدای سازی که می نوازیم بسیار مهم است، زیرا اگر ساز را انتخاب کنیم که خیلی دوستش نداریم یا به خاطر حرف های دیگران انتخاب خود را انجام دهیم، به سرعت از نواختن آن خسته می شویم شاید حتی مدت کوتاهی بعد در اصل، من می خواهم شما را با یک آهنگ ترک کنم. بنابراین در این مرحله باید آهنگ های مورد علاقه خود را کشف کنیم! در انجام این کار فقط ویدئوهای موجود در اینترنت را بررسی کنید و اجراهای انفرادی هر ساز را ببینید. و تصمیم بگیرید که کدام ساز موسیقی را بیشتر دوست دارید. البته نکته ای که نباید فراموش شود این است اگر می بینید که یک نوازنده ویولن اجرا می کند و عمیقاً تحت تأثیر آن هستید، این بدان معنا نیست که ویولن همیشه ساز رویایی شما خواهد بود. چون باید ویدیوهای دیگر را تماشا کنید. موارد زیادی قبل از تصمیم گیری نهایی و قبل از اینکه مطمئن شوید. سپس تصمیم بگیرید که مثلاً صدای ویولن را در همه حالت ها دوست دارید.

آیا قبل از نواختن باید تئوری موسیقی را مطالعه کنیم؟

یکی از سوالات متداول دانش آموزان بعد از این سوال که درس موسیقی را از کجا شروع کنیم؟ آیا قبل از نواختن ساز باید در کلاس فناوری موسیقی شرکت کرد؟ حقیقت این است که تئوری موسیقی بخش بسیار مهمی در یادگیری موسیقی است و مانند الفبای زبان است. از ابتدای یادگیری ساز، به تدریج جنبه های فنی ساز خود را درک خواهید کرد و به عبارتی در حین نواختن ساز، تئوری موسیقی نیز به شما آموزش داده می شود.

اما دوره های جداگانه ای وجود دارد که تئوری موسیقی را آموزش می دهد و با شرکت در این کلاس ها می توانید با مفهوم بیشتر آشنا شوید. به دانشجویانی که می‌خواهند حرفه موسیقی را دنبال کنند یا می‌خواهند وارد آکادمی موسیقی یا دانشگاه شوند یا حتی می‌خواهند چیزی غیر از نواختن ساز در آینده بسازند، توصیه می‌کنیم بعد از چند ماه به علاوه این ساز را بزنند. برای یادگیری نواختن، در کلاس های تئوری موسیقی شرکت کنید. اما باز هم تاکید می کنم که همان دوره نوازندگی به اندازه کافی تئوری موسیقی را آموزش می دهد، پس نگران نباشید.

آموزش موسیقی را از کجا باید شروع کرد؟ در یک کلاس موسیقی خوب ثبت نام کنید

اکنون که یاد گرفته ایم چگونه ساز مورد علاقه خود را انتخاب کنیم و می دانیم آموزش موسیقی خود را از کجا شروع کنیم؟ زمان شروع تمرین در یک کلاس موسیقی خوب است!

آموزشگاه موسیقی که انتخاب می کنید تاثیر زیادی بر انگیزه و یادگیری شما خواهد داشت، بنابراین باید در انتخاب آن حساس باشید. به عنوان مثال، اگر به زمینه های مختلف موسیقی علاقه دارید، بهتر است در مدرسه ای شرکت کنید که آموزش حرفه ای در تمام زمینه های موسیقی ارائه می دهد.

اگر هدف حرفه ای می خواهید، باید کار خود را از ابتدا در یک سیستم آموزشی حرفه ای شروع کنید که موسیقی را به آموزش ساز محدود نمی کند. شاخه های مختلف موسیقی مانند موسیقی، آهنگسازی، سلفژ و تئوری مکمل نوازندگی شما در سطح حرفه ای تر است و اگر از همان ابتدا از مدرسه ای که امکان ارائه این آموزش ها را دارد، می توانید موسیقی را بیاموزید. همیشه و حرفه ای

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفي

مطالب پربازديد