کلبه

مراقبت مناسب از پوست
امروز جمعه 28 اردیبهشت 1403
تبليغات تبليغات

مراقبت مناسب از پوست

اقداماتی که برای مراقبت از پوست خود انجام می دهید در حفظ جوانی و سلامت پوست بسیار موثر خواهد بود. همه ما عادت داریم از محصولات مراقبت از پوست به اشکال مختلف استفاده کنیم. برخی بیشتر روی شوینده ها و محصولات پاک کننده مورد استفاده در حمام سرمایه گذاری می کنند و مراقبت از پوست را محدود به زمان شستشو می دانند. از سوی دیگر، برخی افراد ترجیح می دهند در طول روز از پوست خود مراقبت کنند و از انواع محصولات مراقبتی و آرایشی مانند کرم دست، کرم پا و ضد آفتاب استفاده کنند. اما آیا این دو دسته به تنهایی می توانند تمام جنبه های مراقبت از پوست صورت و بدن را پوشش دهند؟ اگر در طول روز یا هفته زمان زیادی برای مراقبت از پوست ندارید، تنها با رعایت چند نکته می توانید از زیبایی و سلامت پوست خود مراقبت کنید و دیگر در انتخاب محصولات مراقبتی دچار سردرگمی نخواهید شد. https://fatemehhabashi.com/


بهترین راه برای مراقبت از پوست
برای مراقبت از پوست خود به همه محصولات مراقبت از پوست نیاز ندارید
اگر به صورت آنلاین نگاه کنید، بسیاری از وبلاگ نویسان روزانه محصولات مراقبت از پوست بسیاری را برای بدن و صورت ارائه می دهند. به همین دلیل فالوورها همیشه سردرگم هستند که چه کسی را بخورند و چه کسی را ترک کنند! حقیقت این است که روتین مراقبت از پوست شما با دیگران کاملا متفاوت است. به عنوان مثال، یک شامپو بدن ممکن است با پوست شما مناسب باشد، اما ممکن است تاثیر مثبتی بر روی پوست دیگران به جای نگذارد. پس همیشه در انتخاب محصولات و انواع مراقبت به نیازهای پوست خود توجه کنید. برای حفظ زیبایی پوست و تاخیر در پیری آن کافی است به نکات زیر توجه کنید.


از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید
محافظت از پوست در برابر اشعه های خورشید یکی از مهم ترین بخش های روتین مراقبت از پوست است. برای جلوگیری از مشکلات پوستی احتمالی مانند سرطان پوست، چین و چروک، جای زخم و آفتاب سوختگی، استفاده از محصولات مراقبت از پوست ضد آفتاب ضروری است. کرم های دست و صورت با SPF بالا بهترین محصولاتی هستند که می توانید برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه ماوراء بنفش استفاده کنید. کرم ضدآفتاب را زیاد استفاده کنید و هر 2 ساعت یکبار تجدید کنید.
اگر زیاد عرق می کنید و محل کار و زندگی شما به طور مرتب در معرض نور خورشید است، از یک ضد تعریق سازگار با پوست برای کنترل سطح تعریق در بدن خود استفاده کنید. علاوه بر استفاده از ضد تعریق ها، اسپری های بدن، کرم های ضد آفتاب و انواع محصولات مراقبت از پوست در هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید، بهتر است در مواقعی که نور خورشید در قوی ترین حالت خود است، بیش از حد خود را در معرض قرار ندهید.


با پوست خود مهربان باشید
شستشوی چندین روز در هفته، حتی با وجود آلودگی بیرون از خانه، امروزه به یک امر طبیعی تبدیل شده است. اما شستشوی مکرر برای پوست چندان مفید نیست و قوانین و مقررات خاص خود را دارد! برای مراقبت از پوست بدن باید برنامه روزانه نظافت و مراقبت را کمی دستکاری کنید و بر اساس نیاز پوست عمل کنید. زمان دوش گرفتن را کوتاه کنید و از آب خیلی داغ برای شستشوی پوست صورت و بدن استفاده نکنید. از محصولات شوینده با فرمولاسیون ملایم مانند صابون آلوئه ورا، صابون آرگان و شامپوهای بدن حاوی عصاره های گیاهی مانند برگ زیتون استفاده کنید. این مجموعه از پاک کننده ها و محصولات مراقبت از پوست، رطوبت و نرمی پوست را حفظ کرده و از خشک شدن و از بین رفتن چربی طبیعی پوست جلوگیری می کند. شما می توانید چنین محصولاتی را از فروشگاه های اینترنتی معتبر مانند سفیر خریداری کنید.
برای از بین بردن موهای زائد بدن و صورت حتما از کرم، ژل اصلاح و آب استفاده کنید. هرگز بیش از یک بار از تیغ استفاده نکنید و پس از هر بار استفاده تیغ های یکبار مصرف را بشویید و ضدعفونی کنید.


بعد از دوش گرفتن از مرطوب کننده استفاده کنید  https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/
بسیاری از افراد برای محافظت از پوست خود در برابر هوای سرد و خشک از کرم های پا و دست با ترکیبات مرطوب کننده استفاده می کنند. بد نیست بدانید یکی از زمان های ایده آل برای استفاده از مرطوب کننده بعد از دوش گرفتن است. اگر پوست شما خشک است، حتماً بلافاصله بعد از دوش گرفتن از کرم دست و مرطوب کننده مناسب پا استفاده کنید.
بعد از حمام از آنجایی که منافذ پوست باز هستند رطوبت را به خوبی جذب می کنند. بنابراین، دیگر دچار خشکی پوست و کهیر نخواهید شد. حتما از مرطوب کننده های دارای SPF استفاده کنید. اگر پوستتان چرب است، انواع بدون روغن را انتخاب کنید و اگر پوستتان حساس است، انواع بدون عطر را تهیه و مصرف کنید.


از موقعیت های استرس زا دوری کنید
یکی دیگر از عوامل موثر در مراقبت از پوست بدن و حفظ جوانی و سلامت آن دوری از استرس است. دوری کامل از موقعیت ها و عوامل استرس زا کار آسانی نیست، چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​بسته به شرایط، در محل کار، مدرسه و... در طول روز با نقاط ضعف و قوت متفاوتی استرس داریم. با این حال، اثرات استرس را می توان کاهش داد یا از تاثیر آن بر پوست جلوگیری کرد.
محصولات مراقبت از پوست مانند کرم دور چشم، کرم ضد چروک، کرم ضد لک، ماسک صورت، کرم احیا کننده صورت و کرم شب در حفظ سلامت پوست موثر هستند. استفاده منظم از این محصولات می تواند به کند کردن چین و چروک، لکه های پوستی، افتادگی پوست و سایر اثرات پوستی ناشی از استرس کمک کند.


· خرید محصولات مراقبت از پوست
بخش مهمی از مراقبت از پوست، خرید و استفاده از محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی با کیفیت و مناسب برای انواع پوست است. برای خرید محصولات مراقبت از پوست و آرایشی توصیه می کنیم از یک منبع معتبر مانند سفیر استفاده کنید. این فروشگاه اینترنتی در ارائه انواع محصولات آرایشی و بهداشتی مانند کرم، لوازم آرایشی، عطر و کلاژن و محصولات مراقبت از پوست مانند صابون، شامپو، ماسک و کرم های مراقبت از پوست تخصص دارد.


نتیجه
مراقبت از پوست برای حفظ زیبایی و سلامت پوست بسیار مهم است. برای اینکه پوست خود را زیبا و سالم نگه دارید و همچنین پیری را به تعویق بیندازید، لازم است از محصولات مراقبتی و آرایشی با کیفیت و متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. محصولات مراقبت از پوست شامل سرم های صورت، کرم های دور چشم، مرطوب کننده ها و ضدآفتاب ها هستند.

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفي

مطالب پربازديد