کلبه

بهترین برنامه های اسکن عکس با موبایل اندروید و آیفون
امروز جمعه 28 اردیبهشت 1403
تبليغات تبليغات

بهترین برنامه های اسکن عکس با موبایل اندروید و آیفون

بهترین برنامه های اسکنر برای اندروید و آیفون 2023

نگهداری و سازماندهی اسناد و عکس ها همیشه دشوار است، با پیشرفت تکنولوژی و ظهور اسکنرها، کاربران می توانند به راحتی اسناد مورد نیاز خود را در رایانه خود ذخیره کرده و فرآیندها و داده های مستمر آنها را از بین ببرند. اما با ظهور نرم افزار موبایل، کاربران در مورد نحوه ساخت نسخه دیجیتالی این اسناد و عکس ها سردرگم شده و بهترین گزینه را انتخاب می کنند.

در این مقاله، بهترین برنامه‌های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون و بهترین برنامه‌ها برای اسکن عکس‌ها از گوشی، مقایسه آن‌ها با اسکنرهای تخت و اسکنر اسناد و اسکن عکس‌ها و اسناد کاغذی را به شما نشان می‌دهیم. می خواستم به پاسخ شما پاسخ دهم. سوال با استفاده از یک اسکنر تخت یک سند ایجاد کنید. چه سندی بهتر از استفاده از اپلیکیشن اسکن موبایل است؟



بهترین اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون

آنتی ویروس های موبایل این روزها توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. زیرا می توانند به راحتی و در مدت زمان کوتاهی از مدارک خود یک نسخه دیجیتال با فرمت مورد نظر خود تهیه و در کامپیوتر ذخیره کنند. بسیاری از برنامه ها بسیار بالا هستند. بسیاری از آنها مجبور به خرید هستند و برخی کیفیت لازم را ارائه نمی دهند. برای دانلود بهترین آنتی ویروس های موبایل ارائه شده در این مقاله، توصیه می شود اگر گوشی یا تبلت اپل دارید از اپ استور و در صورت داشتن گوشی یا تبلت اندرویدی از پلی استور دیدن کنید. در ادامه 10 نمونه از بهترین اپلیکیشن های آنتی ویروس موبایل اندروید و آیفون در سال 2023 را ارائه کرده ایم:


اسکنر موبایل CamScanner

یکی از بهترین برنامه های اسکنر موبایل موجود برای سیستم عامل های موبایل CamScanner است. این برنامه به شما امکان می دهد رسیدها، یادداشت ها، کارت های ویزیت و سایر اسناد، از جمله مکالمات تخته سفید را اسکن کنید. CamScanner از OCR برای استخراج متن از اسکن های شما استفاده می کند. این برنامه همچنین دارای برش هوشمند و بهبود خودکار برای تمیز کردن متن و تصاویر شما و شفاف‌تر کردن آنهاست.


دوربین

از ویژگی های بیشتر این برنامه می توان به گزینه های اشتراک گذاری ایمیل یا رسانه های اجتماعی به صورت فایل های PDF، Word، JPEG یا TXT اشاره کرد. دارای ویرایش پیشرفته حاشیه نویسی، محافظت از رمز عبور، همگام سازی پلت فرم و جستجوی کلیدواژه است. همچنین مجموعه ای از ابزارهای داخلی مانند تبدیل PDF به Word، تبدیل PDF به Excel، اسکنر کد QR و غیره را ارائه می دهد.

اسکنر موبایل iScanner

با برنامه اسکنر موبایل iScanner، می توانید به راحتی هر سندی را به فرمت txt، pdf یا jpg تبدیل کنید. این برنامه آسان برای استفاده به عنوان یک دستیار دیجیتال تمام وقت شناخته می شود زیرا کار اداری را آسان تر می کند. پس از تبدیل به PDF، حتی می توانید آن را ویرایش کنید یا یک امضای دیجیتال به سند اضافه کنید تا صحت آن را تأیید کنید. یکی از محبوب ترین کارهایی که یک برنامه اسکنر انجام می دهد، توانایی شمارش اشیا با استفاده از دوربین است. بله، به راحتی می توانید عدد داخل جعبه را محاسبه کنید و در وقت شما صرفه جویی زیادی خواهد کرد.


برنامه اسکنر موبایل iScanner

به‌علاوه، می‌توانید شناسه‌های مهم را دیجیتالی کنید و به‌طور ایمن آنها را با رمز عبور یا تأیید هویت قفل کنید تا از سوءاستفاده جلوگیری کنید. برنامه اسکنر موبایل iScanner به شما امکان می دهد متن را از تصویر دلخواه خود استخراج کرده و با استفاده از کلیپ بورد آن را کپی کنید. علاوه بر این، می توان با اسکن سوالات و اسکن آنها در وب سایت، مسائل ریاضی و سایر مسائل را حل کرد.

یکی از معایب برنامه اسکنر موبایل iScanner استفاده رایگان محدود آن است، این امکان را به شما می دهد تا تعداد مشخصی اسکن را در طول شبانه روز انجام دهید و برای استفاده نامحدود باید آن را خریداری کنید.

اسکنر لنز موبایل مایکروسافت آفیس

مایکروسافت آفیس لنز، این برنامه اسکنر موبایل شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های مفید است که به شما کمک می‌کند از اسناد فیزیکی خود کپی‌های دیجیتالی تهیه کنید. ویژگی OCR این برنامه فرصتی را برای یافتن و ویرایش آسان تصاویر و اسناد اسکن شده فراهم می کند. رسیدهای کوچک، کارت ویزیت، یادداشت ها و حتی تخته های سفید به راحتی توسط این برنامه اسکن می شوند.



اسکنر لنز مایکروسافت آفیس

امکان کار با تنظیمات برش، تنظیمات تصحیح و رنگ، اندازه پرتو نور و حاشیه نویسی از دیگر ویژگی های Microsoft Office Lens است. این برنامه اسناد و تصاویر شما را در یک حافظه و یک درایو و در فرمت های مختلف مانند Word، Excel، PowerPoint یا PDF ذخیره می کند. البته بهتر است بدانید که امکان ذخیره مستقیم آنها در گالری وجود دارد و حتی می توانید یک سند اسکن شده را در بیش از یک فرمت و در حالت های مختلف داشته باشید.

گاهی اوقات پایین بودن کیفیت اسناد اسکن شده در این برنامه نسبت به سایر برنامه ها و همچنین مشکلات در اشتراک گذاری فایل ها توسط کاربران آن از معایب این برنامه عنوان شده است.



اسکنر موبایل Adobe

برنامه Adobe Scan به عنوان یکی از بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای سیستم عامل اندروید در نظر گرفته می شود. رابط کاربری ساده و دوستانه یکی از دلایل اصلی محبوبیت این برنامه است. فقط دوربین گوشی خود را به سمت یادداشت ها، فرم ها، رسیدها و هر سندی که می خواهید از آن یک کپی دیجیتال تهیه کنید، بگیرید و سند شما به طور خودکار شناسایی و اسکن می شود.



Adobe Scan

ویژگی هایی مانند برش، چرخش و تنظیمات رنگ، مرتب سازی صفحات و ویرایش و جستجو به همراه فناوری OCR به شما کمک می کند فایلی با کیفیت بالا تولید کنید. امکان اشتراک گذاری فایل های خود از طریق ایمیل و فضای ابری توسط برنامه Adobe Scan ارائه شده است.

این برنامه همچنین شامل بسیاری از ویژگی ها و عملکردهای دیگر مانند ادغام فایل ها، تبدیل PDF به Word و PowerPoint، حفاظت از رمز عبور، امضای الکترونیکی روی فایل ها و حدود 20 گیگابایت فضای ابری برای ذخیره سازی در دسترس است. اما این امکانات در صورت خرید نسخه پریمیوم در اختیار شما قرار می گیرد و این مشکل را می توان یکی از بزرگترین معایب این برنامه دانست.



اسکنر موبایل Genius Scan

برنامه اسکن Genius یکی از بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون است که در آن تشخیص اسناد به صورت خودکار و سریع انجام می شود و همین موضوع باعث سهولت استفاده کاربر می شود. یک ویژگی اسکن انبوه در برنامه وجود دارد و در صورت نیاز به اسکن اسناد طولانی با صفحات زیاد بسیار راحت است.


اسکن نابغه

از مفیدترین ویژگی های این برنامه می توان به برش خودکار و دقیق، تصویر پرسپکتیو برای نمایشگرهای هوشمند، بهبود تصویر، اشتراک گذاری از طریق ایمیل و رسانه های اجتماعی و مدیریت اسناد اشاره کرد. همچنین می‌توانید سند را با گزینه حذف سایه‌ها، اعمال فیلترها، اسکن دسته‌ای و ایجاد فایل‌های PDF چند صفحه‌ای ویرایش کنید.

از معایب این برنامه می توان به کیفیت پایین اسناد PDF نسبت به سایر اسکنرهای پی دی اف و ادغام ضعیف با سرویس های ابری مانند دراپ باکس و گوگل درایو اشاره کرد.

اسکنر قابل حمل SwiftScan

برای یک اسکنر اسناد با کد QR داخلی و اسکنر بارکد، SwiftScan یک برنامه اسکنر موبایل عالی است. مانند سایر برنامه‌های فهرست‌شده در اینجا، می‌توانید تقریباً هر چیزی را اسکن کنید، از اسناد گرفته تا یادداشت‌ها و تخته‌های سفید و کارت‌های ویزیت. فایل های اسکن شده را به صورت JPG یا PDF ذخیره کنید و با استفاده از عملکرد OCR جستجو کنید.



اسکن سریع

SwiftScan به شما امکان می دهد اسناد چند صفحه ای را اسکن کنید، ویرایش کنید و حاشیه نویسی کنید و تصاویر را با رنگ ها و فیلترها بهبود بخشید. شما می توانید به انواع سرویس های ابری از جمله iCloud Drive، Dropbox، Google Drive و Box و همچنین Evernote، Slack و Todoist متصل شوید.

نسخه پریمیوم شامل اسکن نامحدود، امضای الکترونیکی، حذف واترمارک، دانلود خودکار، دانلود چند صفحه ای، OCR و موارد دیگر است.

اسکنر موبایل Scanner Pro

Scanner Pro یک اسکنر اسناد موبایلی کامل و با امکانات کامل برای کاربران iOS است که به شما امکان می‌دهد موارد را با iPhone یا iPad خود اسکن کنید، سپس ایمیل بزنید، صادر کنید، ذخیره کنید یا عکس بگیرید به Dropbox، Google Upload to Drive، OneNote، iCloud Drive و موارد دیگر. WebDAV. توسط ذخیره سازی آنلاین فعال شده است.



اسکنر حرفه ای

این برنامه از پردازش تصویر پیشرفته برای تصحیح خودکار استفاده می کند، مهر و امضاهای رنگی را ارائه می دهد، بیش از 25 زبان را با استفاده از OCR تشخیص می دهد و به شما امکان چاپ یا فکس اسناد را می دهد.

می‌توانید از همگام‌سازی iCloud برای دسترسی به محتوا در همه دستگاه‌های Apple خود، افزودن حفاظت رمز عبور به PDF، ویرایش، ذخیره و لغو ویرایش‌ها در صورت نیاز استفاده کنید و اسکن‌های خود را به راحتی به اشتراک بگذارید. این برنامه دارای آپلود خودکار در سرویس های ذخیره سازی ابری است و استفاده از آن بسیار آسان است.

Scanner Pro خریدهای درون برنامه ای را برای دسترسی به ویژگی های اضافی مانند توانایی حذف واترمارک، انجام اسکن کامل متن و فعال کردن محافظت از رمز عبور ارائه می دهد.



اسکنر موبایل اسکنر کوچک

برنامه Tiny Scanner را می توان به عنوان یک اسکنر موبایل قابل اعتماد در نظر گرفت که اکثر ویژگی های استاندارد را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در واقع، شما یک جعبه ابزار ویرایش استاندارد را به صورت رایگان دریافت می کنید. از کوچکترین اسناد مانند رسید گرفته تا اسناد و تصاویر بزرگ را می توان با این برنامه اسکن کرد.

یک اسکنر کوچک

این برنامه قابلیت ذخیره اسناد در فضای ابری را نیز دارد و علاوه بر آن به شما این امکان را می دهد تا در چند دقیقه فایل های مورد نیاز خود را مستقیما برای چاپ ارسال کنید. تشخیص خودکار لبه ها، ایجاد یک تصویر عالی، تنظیم کنتراست و ابعاد، سازماندهی فایل ها بر اساس نام و محافظت از رمز عبور از مهم ترین ویژگی های برنامه اسکنر کوچک است.



پشتیبانی این برنامه از تبلیغات و خریدهای درون برنامه ای برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته را می توان یکی از معایب جزئی اسکنر آن دانست.

اسکنر موبایل اسکنر تمیز

برنامه Clear scanner برای اسکن تلفن های همراه با سیستم عامل اندروید و iOS طراحی شده است. در واقع با نصب این برنامه می توانید با استفاده از تلفن همراه خود اسناد کاغذی را به نسخه های دیجیتال در فرمت های PDF و JPEG تبدیل کنید. به لطف سرعت پردازش بالا، این برنامه برای کاربرانی مناسب است که همیشه نیاز به اسکن دارند و سوال زمان برای آنها بسیار مهم است.

تمیز کردن تمیز کردن

اسکن چند صفحه ای، سازماندهی اسناد، امکان پیوند و اشتراک گذاری در OneDrive، ادغام گوگل درایو و دراپ باکس و همچنین فضای ذخیره سازی ابری از جمله ویژگی های اصلی این اپلیکیشن شفاف است. این برنامه به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از Cloud Print نتایج را روی کاغذ چاپ کنید و پس از ویرایش یا ذخیره اسکن، تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید.



بزرگترین ایراد این برنامه احتمالاً تبلیغاتی است که در حین فرآیند اسکن باعث آزار کاربر می شود.

Skanera Mobile Evernote Scannable

شاید بتوان اپلیکیشن Evernote Scan را بهترین اپلیکیشن اسکنر برای آیفون و سیستم عامل iOS دانست. این نرم افزار با رابط کاربری ساده بسیار محبوب در بین طرفداران آیفون است و کپی های دیجیتالی را بسیار سریع، کارآمد و هوشمند به اشتراک می گذارد. یکی دیگر از قابلیت های این برنامه فناوری تشخیص متن است و با اتصال به لینکدین اطلاعات کارت ویزیت را گرفته و به مخاطبین شما تبدیل می کند.

Evernote قابل اسکن است

بزرگترین اشکالات این برنامه عدم وجود امکانات فوکوس دستی و ادغام صفحه به تصویر است.

مزایای منحصر به فرد اسکن با اسکنر تخت

تاکنون در مورد بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون صحبت کرده ایم. با توجه به نیاز روزافزون کاربران به نسخه های دیجیتالی تصاویر و اسناد، ظاهر چنین برنامه هایی می تواند کمک شایانی به آنها کند. زیرا همیشه در دسترس هستند و معمولا کیفیت مورد نیاز شما را ارائه می دهند. با وجود تمام مزایا و قابلیت های برنامه های اسکنر موبایل، هرگز نباید فراموش کنید که عکس اسکن شده با اسکنر تخت همیشه کیفیت بالاتری نسبت به نتایجی که از برنامه های اسکنر موبایل دریافت می کنید خواهد بود.



اسکنر تخت

در زیر دلایلی که برتری اسکن عکس با اسکنر مسطح را بر برنامه اسکن عکس گوشی اثبات می کند را فهرست کرده ایم:

اشتباه

دوربین در حین اسکن تحت تأثیر انعکاس نور بر روی لنز خود قرار می گیرد. نور محیطی، فلاش بیش از حد، نقاط داغ در کادر، تابش خیره کننده عکس ها و مجلات براق همگی مشکلاتی هستند که باعث ایجاد نورهای ناسازگار و غیرقابل پیش بینی در هنگام عکاسی می شوند. این مشکل کیفیت نهایی نسخه دیجیتالی حاصل از برنامه‌های اسکنر موبایل را کاهش می‌دهد. در این میان اجزای مختلفی مانند آینه، موتور، لنز، سنسور و لامپ با هم در اسکنر کار می کنند تا تصاویر را با بهترین کیفیت و بالاترین وضوح به کامپیوتر منتقل کنند.

تمرکز اشتباه

هنگامی که از دوربین گوشی برای اسکن استفاده می کنید، تلاش برای بزرگنمایی و کوچکنمایی تصویر باعث می شود که تصویر از فوکوس خارج شود. اما در اسکنرها این عمل به صورت خودکار و کاملاً هوشمند انجام می شود و به دنبال نتیجه بهتری است.

زاویه اشتباه

دوربین های تلفن به ندرت از بالا به پایین در زوایای قائمه قرار می گیرند: عکس شما کاملاً مسطح و دارای زوایای راست با اسکنر خواهد بود.


برش های نامتعادل

اگر از یک برنامه اسکنر موبایل استفاده می کنید، باید اسکن تصویر خود را برش دهید تا پس زمینه از تصویر نهایی حذف شود. اما اسکنرهای تخت به طور خودکار تمام ابعاد تصویر، از تصاویر کوچک مانند کارت ویزیت گرفته تا تصاویر بزرگ را تشخیص می دهند و نیاز شما را به انجام تنظیمات نهایی بی نیاز می کنند.

کیفیت پایین

کیفیت سند اسکن شده یک عامل بسیار مهم است که نشان داده است که نسبت به نسخه دیجیتالی که از یک اسکنر تخت به دست می آید برتری دارد. اگر روی تصویری که توسط دوربین اسکن شده و تصویری که از اسکنر به دست آمده است زوم کنید، متوجه تفاوت کیفیت و وضوح آنها خواهید شد. واحد وضوح تصویر در یک اسکنر DPI (نقطه در اینچ) است که تعداد نقاط در اینچ است. این نقاط، نقاط کوچکی در تصویر هستند، هر چه تعداد آنها بیشتر باشد، کیفیت تصویر بالاتر می رود.

تفاوت بین اسکن اسناد در اسکنر موبایل و برنامه اسکن اسناد

نگهداری اسناد بزرگ مانند اسناد تجاری و اسناد کوچکتر مانند اسناد شخصی همیشه مشکل ساز است. از این رو، اهمیت کپی اسناد دیجیتال روز به روز در حال افزایش است. از اسنادی مانند عکس؛ با استفاده از برنامه های اسکن موبایل می توانید یک فایل دیجیتال بسازید. اما چاپ اسکنر اسناد همیشه بهتر از این برنامه ها است.

اسکنر اسناد اداری

تمام مزایای تهیه اسکن با اسکنر مسطح در مورد اسکنرهای اسناد نیز صدق می کند. با این حال سعی کردیم تفاوت برنامه های اسکنر آفیس و اسکنر موبایل در ساخت نسخه دیجیتال را از نزدیک بررسی کنیم. این بررسی به نکات زیر منجر شد:


اهمیت امنیت اسکن اسناد

همه برنامه های اسکن موبایل امنیت لازم را برای اسناد حساس و مهم شما فراهم نمی کنند. به منظور استفاده از رمزگذاری داخلی و رمزهای عبور در بسیاری از این برنامه ها، کاربر باید نسخه پولی نرم افزار را خریداری کند. در عین حال، اسکنر اسناد به شما این امکان را می دهد که یک کپی دیجیتالی از اسناد مهم را به طور کاملا ایمن در رایانه یا در فضای ابری ذخیره کنید. مدیریت و کپی اسناد را با استفاده از اسکنر اسناد آسان می کند.


کیفیت سند اسکن شده توسط اسکنر اسناد

اسکنر اسناد انواع گزینه های اسکن با کیفیت بالا را ارائه می دهد. در واقع این اسکنر به دلیل داشتن فناوری و قابلیت کنترل نور، وضوح و کیفیت بهتری نسبت به نسخه اسکن شده با اپلیکیشن موبایل به کاربران ارائه می دهد.


افزایش بهره وری از اسکنر اسناد

یک اسکنر اسناد می تواند تعداد زیادی از اسناد را بدون اتلاف وقت و کاهش کیفیت اسکن کند. در واقع می توان این روش را بهتر و کارآمدتر از استفاده از برنامه های اسکن موبایل دانست. می توانید تعدادی سند را در سینی تغذیه خودکار اسکنر قرار دهید و دستور اسکن را صادر کنید. تا پایان اسکن نیازی نیست بیایید.


اسکنرها همچنان نسبت به برنامه های اسکنر موبایل برتری دارند

وقتی مزایای ذکر شده تاکنون برای اسکنر را در نظر بگیرید، به نظر می رسد که بهترین اپلیکیشن اسکنر نیز نمی تواند جایگزین مناسبی برای اسکنر باشد. کیفیت ارائه شده توسط این برنامه ها در مقایسه با دستگاه ها و اسکنرهای تخت پایین است که می توان آن را به فناوری اعمال شده بر روی اسکنر نسبت داد. بنابراین اگر کیفیت، سرعت، بهره وری و امنیت تصاویر و اسناد برای شما مهم است، توصیه می شود برای تهیه نسخه دیجیتال از اسکنر استفاده کنید.



اسکنر اسناد قابل حمل

اخرین حرف

وجود "اسکنر رومیزی" به هر کاربر اطمینان و راحتی بیشتری نسبت به بهترین برنامه ها برای دستگاه های تلفن همراه می دهد. خرید یک اسکنر ارزان و با کیفیت، بسیاری از نیازهای شما را برطرف می کند و محافظت لازم را برای شما فراهم می کند. با مراجعه به سایت فروشگاه آوای فرهنگ; شما می توانید اسکنرهای باکیفیت و ارزان این فروشگاه را مرور کنید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

مرجع مقاله:بهترین برنامه برای اسکن عکس با کیفیت بالا

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفي

مطالب پربازديد